Публикуван от Европейската комисия, докладът отбелязва четвърт век на младежките програми на ЕС, придружени от политиката на ЕС за младежта. Тя обединява някои от мисленето, което вдъхновява и е вдъхновен от действията на ЕС за младежта, за да насърчи дебат за това какво работата с младежта и неформалното обучение може да допринесе за европейско образование. Той прави преглед на сътрудничеството в ЕС в областта от различни гледни точки за успеха и установява възможни бъдещи сценарии, особено в контекста на програмата Еразмус +.
Книгата изследва необходимостта от професионализация на работата с младежи и европеизация, с Европейската стратегия за обучение предоставя възможност за неформално учене за хиляди участници.
Той говори за това как работата с младежта и неформалното обучение одготвят младите хора за променящата се работна среда, чрез процеси на овластяване, като се основава на връзка между признаването на техните компетенции и тяхната способност да получат индивидуална отговорност и да станат актьори на промените.
Изданието прави преглед на социалното включване и необходимостта да се предефинира работата с младежта, за да отговори на настоящите тревогите на младите хора, които се сблъскват с безработицата, увеличаване на миграцията, икономическите трудности, разпадане на семейството и въпроси, с които се сблъскват малцинствата.
Повече информация на http://ec.europa.eu/youth/library/reports/youth-work-nonformal-learning_en.pdf