Насърчаваме взаимодействието между професионалните гимназии и работодателите. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в Монтана, където се срещна с директори, представители на синдикатите и местната власт. Той определи като голямо предизвикателство включването на повече ученици в професионалното образование.
Вълчев посочи, че политиката е да се стимулират техническите професионални направления, както със стипендии, така и с утвърждаването на държавния план-прием. Министърът увери, че занапред ще се финансира допълнително обучението по търсени и защитени професии.
В Монтана Красимир Вълчев посети Финансово-стопанска гимназия „Васил Левски” и се запозна с дейността на учебно-тренировъчните фирми в училището. Учениците се включиха активно в час при интерактивното преподаване и изучаване на английски език.
Министър Вълчев благодари на хората, които са се включили в съвместните екипи по Механизма за обхват на децата в образованието. Той припомни, че правителството отпусна допълнително средства за деца от уязвими групи, както и че се изпълнява поетият ангажимент за двойно увеличение на учителските заплати. По думите му това е сигнал не само към сегашните учители, на които много се разчита, но и към онези, които ще изберат тази професия.
Променихме системата на делегираните бюджети, с което се осигуряват повече средства за малките училища в отдалечените райони, каза министърът.
По време на срещата с директори на училища, представители на синдикатите и местната власт бяха обсъдени и промени в нормативната уредба по отношение на намаляването на административната тежест. Коментирани бяха и новите национални програми.
По-рано министърът обсъди с кмета на Вършец Иван Лазаров и областния управител на област Монтана Росен Белчев възможностите за увеличаване и разширяване на професионалното образование и обучение.
Във Вършец Красимир Вълчев посети начално училище "Васил Левски", където се запозна с дейността на екипите по обхват на децата и учениците и дейностите по интереси, в които участват над 100 деца. Благодарение на активната работа с родителите, които си сътрудничат с учителите, а някои от тях членуват и в обществения съвет, децата посещават училището с желание.